Etiketler

1 Aralık 2016 Perşembe

6 SORUDA ALIŞVERİŞKOLİK MİYİM?

Merhaba

Bu yazımda uzun süredir dikkatimi çeken bir belgeselden yola çıkarak “alışverişkolikler” den bahsedicem. Söz konusu belgesel ise TRT’ de izlediğim Alışverişkolikler…  Belgeselde oldukça profesyonel bir ekip var. Onlar alışverişkoliklere yardım ediyorlar. Her türlü finansal problemin çözümünde yol gösteriyorlar ve eğer kendilerini kontrol altına almazlarsa gelecekte olabilecekleri açıkça gösteriyorlar. Bir süre sonra da durumlarındaki değişikliği kontrole geliyorlar ve tekrar bir vaziyet analizinden sonra artık her şey yoluna girmiş oluyor ya da hiçbir şey değişmiyor… Ben de merak ettim ve biraz araştırma yaptım. Kimdir bu alışverişkolikler?







Öyle ki hepimizin sinirlendiğinde, birilerine kızdığında ve ondan intikam almak istediğinde başvurduğu bir yol vardır. Herkes bunu farklı şekillerde uygular ve kendini biraz olsun rahatlatır. İşte alışverişkolikler de alışveriş yaparak rahatlıyorlar ve hiçbir ihtiyaçları olmadığı halde almaya devam ediyorlar. Peki, alışverişkoliklik bu kadar basit bir durum mu ya da bu kadar sığ bir şekilde anlatılabilir mi?
-elbette hayır…



O halde 6 kısa soruda alışverişkolik olup olmadığınızı öğrenmek için aşağıdaki sorulara bakalım.

     1. Sürekli ve aşırı derecede alışverişi düşünüyor ya da alışveriş yapıyor musunuz?

     2. Özellikle duygusal boşluk yaşadığınız anlarda mı alışverişe çıkmak istiyorsunuz?

     3. Eşinize ya da sevgilinize kızdığınızda ondan intikam almak için alışveriş mi yapıyorsunuz?

     4. Dolabınızda hiç giymediğiniz, etiketi dahi üstünde olan kıyafet sayınız oldukça fazla mı?

     5. Özellikle sadece belli markaları değil, o an bulabildiğiniz herhangi bir markayı almak da sizi aşırı derece mutlu edebiliyor mu?

     6. Temel ihtiyaçlar dışında depolama yapmak gibi bir alışveriş tutkunuz var mı?





Yukarıdaki sorular aslında alışverişkolik insanların belirtileridir. Eğer bu soruların yarısından fazlasına “evet” cevabı verdiyseniz belki de bir alışverişkolik olabilirsiniz. 

Alışverişkoliklik bir psikolojik hastalıktır. Uzmanlar tarafından tespit edilebilir ve tedavisi de elbette mümkündür.

Unutmayın; alışveriş hayata renk katabilir ancak anlam katamaz. Hayatınızın bir parçası olabilir ama asla sizi yönlendiremez.


Akıllı alışverişlerJ
By bana göre modaysa

4 yorum:

  1. Ne kadar çok alışverişkolik insan var tanıdığım bir bilseniz :) Ama ben sadece çok umutsuz hissettiğim zamanlarda sıkı bir alışveriş yapıyor, bazen abartırsam kızıyorum kendime. Güzel bir konuydu. İyi bloglamalar :)

    YanıtlaSil
  2. Tek ricam, gmail ile takip butonu koyabilir misiniz? O zaman yayınları kaçırmıyoruz. Hep tavsiye ederim arkadaşlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyenize teşkkür ediyorum hemmen ekleyeceğim:)

      Sil
  3. Eklemişsiniz, sağ olun. Hemen üyeliğimi yaptım :)

    YanıtlaSil