Etiketler

7 Aralık 2016 Çarşamba

BLOGUMA NASIL OKUYUCU ÇEKERİM?

merhabalar

bir süredir ilgilendiğim "bloguma nasıl okuyucu çekerim?" ya da " blogumu nasıl fark ettirebilirim?" konuları hakkında bir yazı yazmak istedim. o halde öncelikle bugün ki konunun "alışveriş" ile ilgili olmadığını baştan belirtmeliyim....

eski blog yazarları belki unutmuş olabilir ancak yeni başlayanlar için oldukça önemli bir konu... ben de henüz yeni bir blogger olarak her sabah kalktığımda ilk işim blogumu açmak ve ziyaretçi sayıları ya da okunma oranlarına bakmak oluyor. mesela henüz hiç yorum almadığım da ortada. eminim ki aylar geçtikçe blogum google'da daha fazla fark edilmeye başlayacaktır ancak biraz izleyicim olsa ya da yorum yapanlar olsa daha fazla yazı yazmak için motivasyon sağlayabilirim...







bugüne kadar başlıkla ilgili okuduğum onlarca yazı ziyaret ettiğim onlarca blog var. bu ziyaretlerden anladığım kadarıyla blogun ilgi çekmesi için yapmamız gereken bazı önemli işlemler var.

- bunlardan ilki özgün içerik... yani sadece bize ait olan kelimelerle kopya çekmeden içerikler üretmek.

- ikincisi ise blogu belirli aralıklarla güncellemek. yani haftada 3, günde 1 ya da herhangi bir aralıkta yazılar yazmak.

- blogun okunması için öncelikle bizim de blog okumamız gerekiyor. yani sadece yazıp oturup beklemek olmaz. hem yazalım hem de birbirimizi takip edip yardımlaşalım öyle değil mi;)

- ziyaret ettiğimiz bloglarda okuduğumuz yazılara mutlaka yorum bırakalım ki hem kendimizi göstermiş olalım hem de okuduğumuz yazıya saygı göstermiş olalım...

- bunlar dışında arama motorları tarafından fark edilmek adına yapılması gereken SEO çalışmaları falan da var elbette. ancak ben o kadar teknik bilmediğim için henüz o konuda bir şey yazamıycam. ama araştırma ve anlama aşamasındayım. en kısa sürede bunu da öğrenicem:)

kısacası böyle...

eğer bu yazıyı okuyan varsa ;) belki bana blog geliştirme açısından yardımcı olur ve ilk takipçilerimden bir olur:)

önerileriniz, eleştirileriniz için yorumlarınızı bekliyorum. umarım daha iyi tavsiyeler verebildiğim günleri de görürüm:)

sağlıkla kalın.....

7 yorum:

  1. merhaba:) sevdican hanımın bloğundan gördüm geldim. sizi takipteyim. blog keşif etkinliklerine katılım gösterin mutlaka. benimde yeni bir bloğum var. bana da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende henüz yeni açtım blogumu sizi severek takip edeceğim bana da beklerim :)

      Sil
  2. yorumun için teşekkür ederim:) blogunu takipteyim;)

    YanıtlaSil
  3. bende henüz yeniyim bende bloguma beklerim :) sizi de takipteyim artık

    YanıtlaSil
  4. VALLA BU KONUDA BENDE MÜZDARİBİM BLOGUM HER ANLAMDA ÖZGÜN FAKAT REKLAM YAPMAYI BİLMEDİĞİMDEN OKUNMA SAYILARI KORKUNÇ SENİ BU KONUDA TEBRİK EDERİM GÜZEL BİR NOKTAYA DEĞİNMİŞSİN... PAYLAŞIMLARIMIN İLGİNİ ÇEKECEĞİNİZİ DÜŞÜNÜYORUM BANADA BEKLERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. ben de mutlaka geleceğim bloguna. ama yılmadan emek vererek yazdığımız yazılar asla boşa gitmeyecektir. bir blogda okumuştum blogumuz yerinde saysa bile geriye dönüp baktığımızda kendi gelişimimizi yıllar sonra görebileceğiz.öncelikle kendimiz için yazmalıyız aslında:)

      Sil