Etiketler

8 Eylül 2017 Cuma

BİR "KAFA DAĞITMA YÖNTEMİ" OLARAK DOODLE YAPIYORUZ

herkese merhabalar eğer bugün biraz kafamı dağıtayım, farklı şeyler öğreneyim biraz da eğleneyim diyorsanız sizin için bir yazı hazırladım. konumuz "doodle". peki doodle nedir? doodle çizimi nasıl yapılır? ve doodle örnekleri nelerdir diye merak ediyorsanız sizi hemen yazının devamına bekliyorum:)




DOODLE basit bir anlatımla karalamak demek. rastgele çizimlerden oluşan ya da bir konu dahilinde yapılan karalamalar olarak adlandırabilirim."doodle"lamak çok kısa süre önce bir vlogger sayesinde keşfettiğim bir etkinlik:) tam kafamı dağıtacak bir şeyler ararken buldum ve biraz araştırınca çok güzel örneklere rastladım. eğer çok az çizim yeteneğiniz varsa bile bu şekilleri yapabilirsiniz...



DOODLE ÇİZİMİ NASIL YAPILIR?

doodle çizimi için öncelikle bir kağıt bir kalem ve hayal gücümüz dışında pek bir şeye ihtiyacımız yok. ama ilk başlarda daha önce yapılmış olan örneklere bakarak çizim yapmanız size avantaj sağlayacaktır. bunun için pinterest çok iyi bir tercih olacaktır. çünkü çok farklı ve güzel doodle lar bulabiliyorsunuz. ben de yazıma yardımcı görselleri pinterestten alıntıladım. (bundan sebep resimler üzerinde yazılar bulunmakta).

ADIM ADIM DOODLE

kahvenizi aldınız ve kalem kağıdınızı da hazırladınız. şimdi sıra adım adım "doodle"lamaya geldi :)

bakalım doodle nasıl oluşuyormuş?








yukarıdaki örnekler gibi renklendirme yapmak da bir seçenek ancak genelde siyah beyaz tercih ediliyor. burada önemli olan "basit şekilde karalanmış" izlenimi uyandırmak. 

hikaye oluşturup doodle yapmak da oldukça popüler...




peki iyi güzel de bunları çizip çizip atacak mıyız? elbette hayır:)

örneğin evdeki sade eşyalarınızı kişiselleştirebilir


çizimleri kanvas tabloya yapabilir


defter kenarlarını süsleyebilirsiniz.


aynı zamanda çizdiğiniz kağıdı bir çerçeveye yerleştirip odanızda sergileyebilirsiniz.

 son olarak daha büyük ve profesyonel doodle çizimleri için instagramda şu linkten Mr Doodle' ı takip edebilirsiniz.
iyi "doodle"lamalar :)

NOT: görseller pinterestten alınmıştır.

By bana göre modaysa

11 yorum:

  1. Çok sevimliymiş.Bu çizimler insanın kafasını dağıtır ve insanı rahatlatır :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsini çok sevdim, özellikle kedili olanı ve en son yaptığınız konulu olnaları:)))

    YanıtlaSil
  3. Oğlumla vakit geçirmek için fazlaca karalama yapıyoruz:) çizimlerim çok kötü ve benden sürekli hayvan resimleri cizmemi istiyor,uyduruyorum biseyler:) bu terimi ilk defa duyuyorum.tesekkurler...demek artık bolca doodle yapicaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet özellikle adım adım doodle kısmı sizin işinize çok yarar o zaman:) oğlunuza da sevgiler:)

      Sil
  4. Kafa dağıtmak için ideal bir etkinlik :)

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş bir çalışma olmuş,blogunuzu yeni keşfettim ben de beklerim :))

    YanıtlaSil
  6. Cok güzelmiş denicem kucuk kardeşimlr birlikte :)

    YanıtlaSil